maanantai 5. huhtikuuta 2010

Tillbaka till vardagen.




Nu har vi varit hemma några dagar och för oss är vardagen igång.

Våra kossor tar ingen paus i ätandet bara för att det är påsk så därför känns det som vardag fastän det är påsk. ;)


Påsken går ganska obemärkt förbi i vår familj i år men jag satte just in en fårstek(kryddad med timjam, rosmarin och japansk vitlök) i ugnen så det får bli vår påskmåltid. Till efterrätt blir det Dansarens tryffelkaka.


Sen vi flyttade in i huset har ugnen aldrig varit oanvänd så länge som den nu var under tiden jag och dottern var borta. :D




Hur ska jag kort kunna berätta allt vi upplevt i Japan?

Det går inte men jag ska försöka.

Vi fick uppleva massor. Det som jag blev mest imponerad av var den japanska naturen och maten. Inte så konstigt egentligen, med tanke på mitt liv. ;)












Vi besökte Osaka slott och fick beundra staden från toppen av slottet.









Naturen i Japan är väldigt vacker.




Vi fick uppleva körsbärsblomningen, vackra parker och vi lyckades till och med helt plötsligt hitta en botanisk trädgård!



















Ibland var det lika bra att inte känna till namnet på all mat. ;)






Brödet i Japan smakar som våra söta vetebullor. Mörkt bröd finns egentligen inte.


Sallad, frukt och grönsaker är färska och det kommer jag att sakna här i Finland. Färska produkter.









1 kommentti:

  1. Mums, fårstek och dansarens tryffelkaka, det doftar ända hit.

    Välkommen åter för att uppleva nya japanska sevärdheter, läckerheter och inspirationer.

    VastaaPoista