torstai 25. maaliskuuta 2010

Packat och klart

Nu är kappsäckarna packade, klara för avfärd. :-)
Imorgon går vi på japansk mark och får uppleva japanskt vårväder. Jag fasar för vilka trädgårdside'er jag kommer ham med... Det finns säkert massor av härligheter som jag vill bygga upp här hemma sen.
Jag har aldrig haft semester i hela 8 dagar förr. Hur ska jag klara av det? ;-)

Nu har dottern beslutat sej för vilket instrument hon vill spela i framtiden. Violin. Av alla gnisslande instrument det som gnisslar mest. ;-)
Hon måste ju först klara av inträdesprov men om hon blir antagen så blir det att skaffa öronproppar. :-D
Violin låter vackert sen när man kan spela men inget är född med den kunskapen utan alla måste ju lära sej från början.
Sonen ska spela Valthorn då han blir stor, har han bestämt.

Hoppas det är vår i Finland då vi återvänder!

2 kommenttia:

  1. Du kommer minsann att få idéer till ert trädgårdsparadis. Vi hoppas kunna förgylla din långa semester på alla tänkabara sätt.

    Med violin kommer hon långt. Det är bra att friskt prova sig fram. Min klasskamrat har tagit sig långt med sin hobby, vilket blev hans yrke i slutändan. Ni har stor ladugård att agera som övningslokal för att inte glömma växthuset.

    Min brorsa rekommenderades valthorn i tiderna, vilket även det har varit ett bra val, förutom när han bodde i en studiebostad...

    Önskar er all lycka i flygplanet! Välkommna!

    VastaaPoista
  2. ha en super skönt resa och uppdatera oss med fina foton sedan

    VastaaPoista