perjantai 5. maaliskuuta 2010

Inlägg nr 1

Välkommen till min blogg.



Nu börjar även jag blogga. Den här bloggen kommer att handla om vår familjs vardag, om livet på landet bland blommor och kor.

Just nu känns det som om vintern aldrig kommer att ta slut. Det kommer mer och mer snö varje dag. Jag undrar hur trädgården kommer att se ut efter den här vintern. Jag har en stor trädgård som jag njuter av att sköta och skörda. Få se hur sorkarna har festat under all snö...
Barnen har sportlov och vi har simmat varje dag denna vecka. Ikväll var barnen ute och lekte i snön 3 timmar. Skönt då vi "lagom" kallt.
Jag har nu under några år varit en studerande, arbetande hemmamamma men studierna börjar nu bli klara. Jag ska bli merkonom då jag blir stor. ;-) Nästa gång blir jag väl trädgårdsmästare. :-D
Vi har planer på att sluta med mjölkproduktionen och övergå till dikor och köttdjur. Ritningarna till det nya fähuset är under tryckning så planerna håller på att förverkligas.
Det ska bli kul att om några år läsa den här bloggen och med facit i hand se hur det gick med våra planer. Det känns otroligt bra att ha gjort beslutet men lite nervöst ändå.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti