sunnuntai 21. maaliskuuta 2010

Vår i luften



Idag har vi fått njuta av härligt vårväder och god mat.

Vi tog en en ledig stund och åkte till Härmä för att äta en underbar lunch i hotellet bredvid Powerpark. Jag är imponerad av deras mat. Varje gång vi är dit får vi njuta av nya intressanta smakupplevelser.


På eftermiddagen hade barnen vårstädning i lekstugan. Sonen tvättade fönstren med snö. Hmm.


Jag kom efter lite besvär in i växthuset och där var det nästan full sommarvärme. + 20 grader är finsk sommarvärme. ;-) De översta 5 centimetrarna av marken har tinat och jag kunde bara inte motstå att dra upp några vitrötter som hade börjat växa där. :-D Efter påsk har vi planerat att vi ska sättta igång med odlingarna och det ser ut som om vi kan köra igång som planerat. Härligt. :-)




Igår var det perfekt töväder. Barnen var ute flera timmar och gjorde snögubbar och snöbollar.









Det är inte alla barn som äger en äkta snöbollstång. ;-)













Bilderna är tagna igår och då var det inget solsken.


Mina lampor kämpar för att sprida sitt ljus bland all snö i vinter.

1 kommentti:

  1. Er gosse får mer än gärna komma och tvätta våra fönster med snö. Roligt att tången håller honom sysselsatt. En tingest med stor inverkan!

    Ni kan packa med lite snö, så får även vi härborta ha snöterapi på terassen...

    Svärmor undrade om vi vill ha morötter sått i växthuset tills vi kommer på semester. Jag tror bestämt att vi istället dyker upp hos er på grönbete.

    VastaaPoista