sunnuntai 14. maaliskuuta 2010

Avslutade studier

Äntligen har jag skrivit ut mitt slutarbete, för mina merkonomstudier. Det känns underligt att ha det avklarat nu. I flera månader har det varit framför mej som ett "måste" men nu har jag ju gjort det! :-D

Då återstår endast en uppdatering av hemsidan... All kunskap från fjolårets hemsidekurs är som bortblåst. Ups. Jag får hitta på nåt annat då i ställe.

Idag har vi skidat på skaren. Det går att röra sej på skaren med skidor men utan skidor plumpar jag igenom. Sonen springer glatt på skaren, storasyster blir frustrerad då skaren bär endast ibland och jag svettas då jag försöker ta mej fram i midjedjupa snödrivor. B-)

Tur att det inte syns några harar här just nu. De skulle ha festmåltid då äppelträd och buskar inte är skyddade av galler mer. Jag vägrar skutta bort snön kring alla galler!

En ekorre har hittat hit. Barnen är helt facinerade av deras nya kompis. :-)



Ja, det är en ekorre på bilden. Där nere i högra hörnet. :-D
Det ska bli spännande att se om mina kaktusar har klarat vintern där ute. Jag beställde frö till vinterhärdiga kaktusar från Kanada för nåt år sen. Fröna skulle förvaras i rumstemperatur nåt år före sådd annars gror de inte. På riktigt. Förra sommaren sådde jag mina kaktusfrön och de grodde snällt. 4 plantor är utplanterade och resten har fått övervintra i jordkällaren.
Den här vintern har säkert gallrat bort en del plantor och träd från min trädgård men kanske lika bra så. Jag vet att de som klarat den här vintern är ganska härdiga här hos oss.

1 kommentti:

  1. Finemang, nu tar du sikte mot nya utmaningar. Brist på idéer har du inte.

    Tänkte på era ekoodlingar när jag besökte en FARMER-affär idag. Den ska vi försöka hinna kika in i under ert besök.

    Försöker SKYPA på fredag. Dagarna tills dess är buzy.

    VastaaPoista