tiistai 13. huhtikuuta 2010

Det som g(l)öms i snö...

Det är riktigt kul att se alla saker som kommer fram då snön smältar. :-D

Barnen har nog sprungit runt och slängt saker ifrån sej lite här och där i början av vintern. Jag är glad över att inte se spår efter sorkar, ännu iaf.








Jag hoppas allt vatten täpper igen alla eventuella sorkgångar så gör vattnet nån nytta. ;-)












Inne i växthuset blev det plötsligt vått!












Ute på terassen är möblerna på plats. Idag njöt vi för första gången i vår eftermiddagskaffe ute i friska luften.

Ovanför oss hördes fiskmåsar, tranor, svanar, gäss och massor av småfåglar. Underbart!





Jag har äntligen avslutat mina merkonomstudier. Idag hade jag den sista uppgiften, bedömningssamtal, och det gick bättre än väntat. Nu är det bara att förverkliga alla mina bra planer. ;-)







2 kommenttia:

  1. Lovely, just lovely!

    Grattis till en stor bedrift! Nu får ni sitta på terassen och skåla medan ni stiftar nya planer. Kreativiteten har ni ingen brist på. Det är bara att blicka ut över trädgården och idéerna börjar flöda.

    Ser framemot att sitta tillsammans med er i juli.

    VastaaPoista
  2. Sue- sonen är för det mesta snål på grillad korv men då han såg att grillen hade kommit fram var hans första tanke att djuda era döttrer på mat då ni kommer hem. Även föräldrar är välkomna. ;-)

    VastaaPoista