perjantai 30. huhtikuuta 2010

Födelsedagar och begravningar.



Nu är det fredag igen.



Dagarna går så fort och det blir inte så ofta uppdaterat här som jag hade tänkt mej..

Min kusin har fått en son och min sambo har igen blivit ett år äldre.
Vi har nu varit tillsammans i 19 år och jag ser fram emot många gemensamma år till.

Jag har varit på 2 begravningar denna vecka och har fått höra samma psalmer på svenska och finska. Det har varit ett tung vecka men nu känns det bättre.





Vi har inte haft mycket tid över för odlingarna men potatisen är i alla fall ner i marken nu.




Krokosarna blommar som bäst nu och liten tröst i det kalla vädret är att blommorna håller längre då det är svalt.





Vi grillade korv i grillkåtan ikväll och snart blir det bastu. Det är lagom att fira vappen så enkelt efter att ha varit på begravning idag.
Gladda vappen!

1 kommentti:

  1. Allt har sin tid.
    Nu när våren vaknar till liv i Pampas ska ni njuta av utelivet. Vid datorn hinner du sitta när andan faller in.

    Ser fram emot att få komma över i sommar och grilla i er kåta.

    Grattis i efterskott till din 19-åriga pojkvän!

    VastaaPoista