tiistai 4. toukokuuta 2010

Flygande drakar.





Äntligen var det ganska bra väder för barnens drakar.

Har det inte regnat så har det stormat men idag var det vackert väder och lagom med vind.


Inga problem med att hålla barnen sysselsatta bara draken hålls i luften. :)






Idag har jag avslutat beskäringen av äppelträden.

Jag har faktiskt inte räknat träden med de borde vara ca 800.


Endast ett träd kom upp ur marken då sorkarna hade ätit upp rötterna.

Om endast ett träd dör per år så är jag väldigt nöjd.


Vi har ett staket runt äppelgården som skydd mot rådjur och harar men sorkarna är det svårare att hålla borta.






Inne i växthuset har ca 200 träd övervintrat. Jag ympade 600 träd ifjol och en del orkade vi helt enkelt inte plantrera i fjol.

De trivs bra i växthuset och får vara där tills det blir varmare även ute.







Jordgubbsplantorna trivs bra i växthuset.

Jag börjar bli bortskämd med tropisk värme och tycker det är så kallt där ute. :D




Idag uppäckte jag att jordgubbsplantorna börjat blomma!

Jag undrar hur tidigt vi får äta egna jordgubbar iår. :)












2 kommenttia:

  1. Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen. Det skulle vara en upplevelse att komma och se ert paradis!

    Jag är mäkta imponerad. Beskurit 800 äppelträd, jag får just och just beskurit mina 3... Förresten, när jag och din "klasskompis" förlovade oss fick vi ett äppelträd. Första vintern åt sorkarna upp rötterna och på våren var det bara en "pinne" i marken...

    Ha det bra! // Lena

    VastaaPoista
  2. Ja men Lena, mina äppelträd är så små ännu att de flesta endast behövde ett snitt med sekatören. ;-) Jag hann även själv tänka tanken, hur tusan ska jag hinna med dett om några år. :-D
    Välkommen på besök :-)

    VastaaPoista