maanantai 31. toukokuuta 2010

31.05



Äntligen blommar min bergpion.


Jag vet inte om nån pion har blommat i maj tidigare men nu har en hel del blomster kommit igång tidigt tack vare värmen i maj.










Vårt "Salla" äppelträd kommer att blomma vackert och vi får hoppas på varma nätter nu en tid så får vi njuta av Salla-miniäpplen i höst.



Salla ger massor av små(ca 2 cm diameter) men underbart goda äpplen.
Perfekta att plocka i fickan för att äta under dagen.













Make-äppelträdet har delvist gått i blom.










Päronträden blommar.













Vi får redan skörda jordgubbar i växthuset!

Den här jordgubben är inte riktigt färdig men jag passade på att ta bildbevis före dottern slukar alla jordgubbar :-)










Bondbönorna blommar vackert i växthuset.
















Just det, sockerärter!



Jag kan bara konstatera, maj är en härlig månad.

2 kommenttia:

  1. Dito
    -maj är den absolut bästa av alla 12.

    Tack för att du sprider era majupplevelser fram till oss!

    Lyckans er som har ett växthus -modell större.

    VastaaPoista
  2. Salla! Om du visste vad jag funderat vad det var vårt äppelträd hette! Var ute och tog foton igår kväll. Det blommar härligt nu, och humlorna flyger från blomma till blomma. Väntar med spänning på hösten, hoppeligen blir det fler än ett äpple som ifjol... ;)
    Salla... Nu får jag inte glömma det! Tack!

    Fina foton & trädgård du har!

    // Lena

    VastaaPoista