keskiviikko 19. toukokuuta 2010

Narcisser







Nu är narcisserna som bäst.












Tidigare tyckte jag inte så mycket om narcisser. Jag tyckte det är ju bara en gul påsklilja.





























Med åren har jag lärt mej att tycka mer om dem.


Det finns ju så många härliga sorter och bäst av allt är att sorkarna låter dem vara ifred!


Dessutom är de väldigt lättskötta och förökar sej snällt.









































Det här är ingen narciss utan en blomma vars namn jag nu inte kommer på.
Jag vet inte ens om den har nåt svenst namn men jag tycker de ser ut som små hattifnattar då den kommer upp på våren. :-D






Den här bilden tog jag i den botaniska trädgården i Nara park, Japan. :-)

1 kommentti:

  1. Biologilektionen fortsätter...

    första aha;
    narcisser duger inte för sorkarna

    andra aha;
    stjärnliknande narcisser (bild 3), de vill jag ha

    tredje aha;
    häftiga att hattifnattar finns i din oas...japanerna älskar mumin

    VastaaPoista