torstai 22. huhtikuuta 2010

Vilken vecka

Ja. Ibland kommer det dagar som är mindre trevliga.
Den här veckan började bra, med champanjeprovsmakning på måndag kväll.
Vi fick faktiskt smaka på äkta Champanje och doften var helt underbar. Smaken var ok men doften var mycket bättre. Jag skulle kunna sitta och sniffa på ett glas hur länge som helst. :-D

En flaska öppnades riktigt med kniv. Jag funderar på att testa vår röjningskniv den dagen vi inviger nya ladugården. ;-)





Dottern fick själv dekorera sina minimuffins som hon skulle ha med till Häftis klubbens knytkalas. Jag måste skryta på dottern, hon tillverkade helt själv blommorna av sockerpasta och med hjälp av mommo fäste hon blommorna på muffinsen med glasyr.

Inte så illa av en sju-åring. :-)

Jag är riktigt imponerad av henne!



Sen så börja det. Tisdagkväll fick vi veta att sambons moster hade avlidit. Ganska väntat efter att hon legat i respirator några veckor men inte är det kul ändå att få höra sånt.

Imorse då jag skjutsade sonen till dagklubben ringde en av mina studiekompisar och sa att en av våra studiekompisar har avlidit!

Ofta är det svårt att smälta att yngre människor dör och så även idag. Dessutom kom det så oväntat och vi hade inte alls visst om att hon hade insjuknat. Sjukdomen hade tydligen gått väldigt snabbt. Mina tankar går till hennes anhöriga.

Det som skulle göras under dagen glömdes fort bort och idag har jag förutom det obligatoriska arbetet inte gjort så riktigt mycket. Ibland är det bra med en lugnare dag och jag antar det blir fler såna dagar nu. På tisdag blir det en begravning och när den andra blir vet vi inte ännu.


Imorgon ska jag med sonen på 5-års kontroll. Det är skönt då barnen växer, mår bra, envisas, bråkar, skrattar, gråter och på alla andra sätt visar att de finns och förgyller vår vardag. :-)










3 kommenttia:

  1. Våra varmaste tankar och kramar till er!

    Du ska vara stoltare än stolt att din dotter har ärvt dina konditorgener.

    VastaaPoista
  2. Vad duktig er dotter är! (var hittar man förresten sockerpasta, har aldrig fått ögonen på den...)

    Talade med en släkting till er studiekompis igår. Det kom som en verklig chock att hon blivit sjuk. Och att det sen gick så fort...

    Deltar i sorgen.

    // Lena B

    VastaaPoista
  3. Lena- Sockerpasta hittar du bla hos ullanunelma.fi och jag säljer deras produkter på Dröm-partyn(hemförsäljning av baktillbehör). :-)

    VastaaPoista