sunnuntai 18. huhtikuuta 2010

Snö

Jaha. Det blev vitt ännu en gång där ute under natten.








Tramptraktorn går inte så bra i nysnö ;-)










Idag har det varit väldigt kyligt där ute men inne i växthuset var det varm och bra.



Vi är inte strandsatta i södern utan det är så här varmt i växthuset. ;-)








Dottern får äntligen äta gräslök i växthuset. Nu kommer hon att gå och tugga på gräslök i några månader :-)
Jag kunde smaka på rucolan igår. Den övervintade bra och har redan börjat växa.
Vilken smak att få tugga på vårens första peppriga blad.
Våren är årets bästa årstid!
(säger jag nu)

Tvättmaskinen håller på och ger upp. Jag måste starta om den ca 3 gånger för att den ska tvätta färdigt ett program. Den hoppar till början av programmet helt plötsligt?
Jag får försöka ringa och fråga vad det kan tänkas kosta att reparera den. Antar det blir lika dyrt att köpa en ny... Tvättmaskinen har snurrat många varv under de 5 år vi har haft den men borde inte en maskin hålla längre än så?
Nästa gång vill jag ha en Miele-maskin.

2 kommenttia:

  1. Samma visa varje vår. Ett extra snötäcke för att putsa bort det sista av vintern.

    Ni får inviga växthuset som en exotisk spa avdelning. Kan tänka mig att många vill känna av den tropiska värmen när snön yt på utsidan.

    Vår tvättmaskin hade en livslängd på sex år. Den startade, men hakade fast sig på tomläge. Skaffa Miele ni så kör ni med säkra kort.

    VastaaPoista
  2. Har en precis likadan bild av Tommi, när han på precis samma sätt skuttar sin precis likadana tramptraktor i snön (och snön fastnade runt hjulen)! ;) Hälsar, Annika :)

    VastaaPoista