tiistai 16. marraskuuta 2010

Tjohej. Nu är alla takstolar uppe :-)
Bra så, för med den här farten har jag snart inte tid att mjölka mer :-D
Jag har deltagit i X antal möten och seminarien det senaste året med inriktning på närmat och ekomat.
Trots det verkar alla bara vara intresserade av att söka bidrag för att kunna planera mera..Bla, bla, bla.

Jag och en annan producent stod och frös i kylan då vi diskuterade och vi kom fram till att vi måste diskutera mera på nåt varmare ställe. Därifrån fick jag idén att ordna ett möte mellan producenter och konsumenter.
1.12 kl 19.00 är alla intresserade välkomna till Sundby skola för att diskutera!
Rent konkret kommer vi att samla ihop kontaktuppgifter och alla deltagare ska sen få kontaktuppgifter till odlare här i trakten som vill sälja direkt till konsumenter.
Jag hoppas att vi dessutom kan få igång nåt kontaktnät här i nejden och lokala livsmedel ska ta den kortaste vägen till konsumenter.
Små planer som vanligt.. ;-)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti