tiistai 27. heinäkuuta 2010

Högsommar.

Vi har minsann fått njuta av sol och väme i år.
Nu igen har det gått länge sen bloggen är uppdaterad men så är det när man trevligt. Jag njuter av livet på landet och trivs med att arbeta där ute och lyssna på tranornas trumpetande.

Jordgubbssäsongen börjar småningom gå mot sitt slut men ännu finns det jordgubbar.
Vi odlar ekologiska jordgubbar och säljer största delen av jordgubbarna på självplock , vilket det har visat sej finnas en enorm efterfrågan av. Bra så. Om 2-3 år kanske vi vågar sätta en första annons i tidningen efter att ha fördubblat jordgubbsarealen årligen i 5 års tid ;-)
Jordgubbar ska man njuta av så länge de är färska. Jag gjorde chokladdoppade jordgubbar och det var mums.


Det finns massor av härliga bär som går att safta/sylta/frysa in för vinterns behov. Ikväll gjorde jag för första gången björnbärssylt. Jag blev lite förvånad över att den nästa svarta färgen ändrade till rosa/lila.


Liljorna blommas nu som bäst i trädgården.
Jag gick en runda ikväll och fotade en del liljor. Det blev några foton.







<>






En champanjefärgad lilja som jag inte har nåt namn på.












Mäktig och röd.






Helt underbar.









Netti´s pride. Namnet säger allt.











Vacker.






















Sist men inte minst, riddarsporren Percival som lutar lite efter alla stormar.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti